neděle 9. srpna 2015

Dovolená v Chorvatsku - report a dojmy

Ahoj,

po dlouhé odmlce se vracím s článkem o dovolené v Chorvatsku, kam jsme se po roce opět vydali. Ještě teď po několika dnech jsem plná dojmů a strašně ráda bych se tam hned vrátila.. Proč ty krásné chvilky tak rychle utečou... Fotek není mnoho, ale snad se vám budou líbit.




Tentokrát jsme vybrali opět Makarskou riviéru a poklidné letovisko Drvenik, odkud se můžete z jeho části Dolna Vala dostat trajektem na ostrov Hvar. Přišlo mi to super už kvůli možnosti výletu. Cestovní kancelář nám sice nabídla spoustu různých organizovaných výletů, ale ty já nerada. Tak jsme absolvovali výlet po vlastní ose a bylo to bezvadné.

Cestovali jsme opět autobusem, ačkoli jsem po minulé dovolené zapřísáhle řekla, že autobusem už nikdy. Cesta docela rychle utekla a vzhledem k tomu, že jsme jeli v pondělí, vyhnuli jsme se bezpečně všem kolonám. Po 14hodinové cestě, obrovské únavě a nevolnosti z probdělé noci jsme poprvé uviděli moře, protože jsme museli čekat na delegáta a také na vyklizení pokojů. Holt jsme přijeli moc brzy, už asi po sedmé hodině ranní.

Pokoj jsme dostali přímo přepychový - ubytování jsme byli v hotelu Ivando, který byl úplně nově vybaven a naše kategorie měla 4 hvězdičky. Právě to vybavení včetně klimatizace mě velmi mile překvapilo. To ta dovolená začala velmi dobře :-) První den jsme po čekání na pokoj jen spali, protože jsme v autobuse neusnuli ani na pár minut.

Záviděla jsem těm, kteří prospali skoro celou jízdu.. já bohužel v sedě neusnu, i když jsem se hodně snažila. Byla první večeře, která obsahovala polévku, hlavní chod, salátový bufet a dezert ve formě ovoce. Moc mi chutnalo a kolikrát jsem se až přejedla, jak byly porce velké. Personál se choval velmi dobře a rychle to odsýpalo, navíc jsme mohli přijít na večeři kdykoli a ne jen v jeden čas jako minulý rok.

Snídaně byla moc dobrá, jen jsem trošku postrádala nějaké ovoce. Jakmile něco došlo, personál se ihned postaral o doplnění sortimentu. Každý den bylo k dispozici jiné sladké pečivo - makový závin, buchta apod. Nemůžu to ani srovnávat s minulou dovolenou, která byla oproti této tristní.

A teď několik obrázků s popisky:


Výlet na ostrov Hvar do městečka Sučuraj. Pouhou půlhodinku trajektem dělí Drvenik od ostrova Hvar. Mám moc ráda pohled na širé moře. Cestou zpátky jsme ale na další přívoz čekali hodinu a půl - dejte si pozor na to, že ne vždy trajekty jezdí podle časového harmonogramu.


Cesta zpět do našeho Drveniku. Bylo pekelné vedro, ale procházku nám zpříjemnil zvuk cikád a krásná chorvatská scenérie. Pohledu na pohoří Biokovo pod blankytně modrou oblohou se nikdy nemůžu dost nabažit - no není to nádhera?




Vyšli jsme si i do nedalekého Zaostrogu, kde lemují pěší stezku palmy. Je to moc hezká procházka.


Pohled na moře - v dáli ostrov Hvar a trajekt, kterým jsme také pluli.

Dovolenou jsme si 100% užili a určitě byla jedna z nej. Počasí přálo - bylo okolo 36 stupňů po celou dobu pobytu. Pouze jednou v noci přišla bouřka, ale ráno to všechno přešlo a jako by ani nic nebylo. Škoda, že ten týden tak rychle utekl. Říkám si, že by to chtělo příště týdny alespoň dva :-)

Tak snad příští rok zase v Chorvatsku :-)


2 komentáře:

  1. Na mě letos dovolenka nevyšla :(...ale Hvar je krásné místo ! :)

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky. Chorvatsko je super. Taky už se těším, až vyrazíme se synem k moři. Letos mu budou teprve 2 roky, takže si myslím, že je ještě brzy. Od loňska máme na zahradě bazén , takže se můžeme koupat tam a k moři poletíme třeba už příští rok.

    OdpovědětVymazat