neděle 11. ledna 2015

Jak jsem projedla rok 2014

Jídlo patří k mým nejoblíbenějším věcem na světě vůbec. Když si člověk vychutná dobré jídlo, ten požitek máloco překoná. Snoubení chutí a výborné dochucení je pro mě prostě zážitek, který si zapamatuji. Minulý rok jsem si dobrého jídla užila dost. A ochutnávala také nové chuti.. Co mi uvízlo v paměti a na co ráda vzpomínám?

Předem říkám, že jsem gurmet (nebo gurmán, to je ale jedno) a nedokážu držet žádné diety. Na světě jsme jen jednou, proto je třeba si užívat. A jednou za čas si takové dobroty odepřít nenechám.

Ráda navštěvuji o víkendech restaurace a nechám se obsluhovat, kdysi jsem psala na restaurace dost recenzí. Když mě něco překvapí a zaujme, dokážu pochválit. Ale když mě někde zklamou, už tam příště nejdu. Ale o tom někdy příště, pokud budete mít o špatné zkušenosti z restaurací zájem.



Ať žije poctivá svíčková s domácím knedlíkem, porcí brusinek, měsíčkem citronu a kopečkem šlehačky. No není to balada pro duši? :-)


Častěji než kaloricky vydatnou svíčkovou si dávám pořádný kus masa. Grilované balíčky z panenky balené ve slanině s rozmarýnem patří mezi mou top oblíbenou dobrůtku. A to masíčko, to se úplně rozplývá na jazyku :-)


Jasmínové rizoto s kuřecím masem a zeleninou si dával nečekaně Kuba, který je někdy víc na dietnější věci jak já :-)



Poprvé jsem si dala smaženou polentu v kombinaci s krůtím steakem a opečeným rajčátkem s pestem. Byla to dobrůtka :-)


Domácí ravioly s telecím masem a zeleninovým ragú bylo nepřekonatelné. Z fleku bych si ho dala znovu.


Plněný paprikový lusk s rajskou je další z klasik české kuchyně, kterou můžu kdykoli a kdekoli. Jen musí mít ta omáčka správný říz. Takovou dobrou umí v Kobyle nebo ve Velkých Karlovicích.


Někdy dostanu chuť na pořádný kus masa. A když už, tak opravdu pořádný kus hovězího. Miluju tu pravou chuť, kterou maso má, když je uděláno správně.


Zbožňuju kukuřici. Jako menší jsem jedla krmnou z pole, bylo to mé nejoblíbenější letní jídlo. Tady je na talíři vše, co mám ráda. A zjemněné ochucenou smetanou... Balada pro oči i chuťové pohárky.


Někdy to chce zakončit výborné jídlo sladkou tečkou. Zamilovala jsem si fondant z kvalitní čokolády, který se lehce rozplývá na jazyku, není moc sladký a je tak neskutečně čokoládový...

Už teď se těším na další skvělá jídla, co všechno ochutnám. Ráda bych si dala makronky, udělala carrot cake, ochutnala mušle, nějakou dobrou rybu.. Snad se na všechno dostane, protože už teď se mi sbíhají sliny :-)


Co jste dobrého snědli v minulém roce vy? Chodíte rádi do restaurací? Jaká je ta vaše nej? Budu ráda za dobré tipy, protože provozuju gastroturismus :-)

2 komentáře:

  1. Fotky jídla miluju!!! Dostala jsem na večer hlad! :D

    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Bože, jak já bych si dala plněnou papriku.

    OdpovědětVymazat