čtvrtek 29. ledna 2015

Jak být fit a v pohodě i v zimním období

Ahoj,

dnes jsem si pro vás připravila docela aktuální téma o tom, co dělat v tomto počasí pro své zdraví. Nevím čím to je, ale v posledních měsících jsem nějaká unavená. Asi to dělá nedostatek slunečního svitu nebo pohybu na čerstvém vzduchu, ale bohužel je to tak. Člověk za tmy odchází a za tmy přichází domů, tak toho sluníčka moc neužije. Také se tak těšíte na jaro?

Bacily jsou všude kolem nás, co si budeme povídat. Jak se s nimi vyrovnávám já a co mi k relativnímu zdraví pomáhá se dozvíte v tomto článku.

1. Dobře se oblékat

Zdá se to jako běžná fráze, ale je to fakt. Právě kvůli velkým výkyvům počasí je třeba tak trošku sledovat počasí (i když ne vždy můžeme našim počasářům věřit) a pořádně se oblékat. Zkuste třeba vrstvit oblečení. Raději více vrstev, které můžete během dne odložit, než aby vám byla zima. Kolikrát musím vytahovat každý den jinou bundu, ale za těch pár měsíců už vím která z nich je jak teplá a tedy vhodná na jaké počasí.

2. Spousta ovoce a zeleniny

V zimě člověk sní méně ovoce a zeleniny než přes léto, kdy je ho větší dostatek. Takže je dobré se zásobit alespoň tím, co obchod nabízí. Citrusové plody, banány a jablka- to je můj ansámbl, které se snažím každý den konzumovat podle toho, na co mám chuť. Na svačinu se hodí bezvadně. A prokládám je také zeleninou, kterou přikusuji ke svačině nebo k obědu. Tím doplním potřebné množství vitaminů, aby mě neskolil nějaký bacil.

3. Vitaminové doplňky

Když už máte nedostatek v příjmu ovoce a zeleniny a cítíte, že to nestačí, není špatné vzít ti na pomoc nějaké ty vitaminy v tabletkách. Já osobně preferuji takové ty šumivé do vody, které obsahují kromě vitaminu C a zinku také magnezium (pomáhá při únavě a přečerpání organismu). Jeho nedostatek cítím okamžitě, když mě začne cukat ruka nebo mám tik v oku a cítím se napnutá. Teď o zkouškovém období to asi na sobě také pociťujete. Není špatný také Dologran s vitaminem D (opět důležitý vitamin, který přijímáme slunečním svitem a v zimě je ho fatální nedostatek).

4. Posílení imunity

Jednu dobu jsem měla oslabenou imunitu a dost dlouho jsem s tím bojovala. Potom jsem začala zkoušet různé přípravky na její zlepšení naordinované jak doktorem, tak i mou samoléčbou. A dost mi pomohla hlíva ústřičná, kterou jsem pár měsíců poctivě užívala. Kromě toho, když se necítím úplně fit, uvařím si hned zázvorový čaj. Ten umí organismus krásně prohřát a vytasit tak zbraně proti začínajícím neřádům. Je dobré také hodně pít, nejlépe teplejší nápoje a často si mýt ruce (nejvíce bacilů je třeba na klávesnici u počítače).

Musím zaklepat, že už 3/4 roku jsem neměla teplotu a nebyla nějak nemocná, jen dvakrát jsem měla takovou tu sedmidenní rýmu. Jinak se držím :-) A to cestuji každý den pražskou MHD, kde je semeniště různých bacilů.

5. Relaxace

Pro dobré zdraví se musíte umět také zastavit a eliminovat nežádoucí stres. Jakmile je člověk v nepohodě a ve stresu, je ihned náchylnější ke všem nemocem. Z psychických nemocí se potom stane člověk nemocným i fyzicky. Nenechávejte věci na poslední chvíli, ale dělejte je průběžně. Když jste unavení, snažte se odpočívat. Pěstujte své psychické zdraví, tělo vám za to určitě poděkuje :-)

Projděte se po čerstvém vzduchu nebo se snažte vyvinout nějakou aktivitu. Třeba krátkou procházku, když vysvitne sluníčko a načerpejte energii, která se vám bude hodit.



Co vám teď v zimě pomáhá být fit? Máte nějaký účinný lék proti bacilům?


Žádné komentáře:

Okomentovat