neděle 31. května 2015

2x DIY barevný výrazný letní náhrdelník

Přeji pěknou neděli,

asi už víte, že kromě koupené bižuterie si občas vyrobím své vlastní kousky. Někdy mám takové chvilky, kdy mám chuť tvořit a popustit uzdu své fantazii. Tentokrát jsem si objednala zase nové komponenty a pustila se do předlohy, kterou jsem našla na internetu. Nepřišlo mi zas tak složité vyrobit si také takový náhrdelník. No nakonec to taková sranda nebyla, ale výsledek stojí za to.

Pokud si ho chcete také vyrobit, není nic jednoduššího, než sehnat potřebné komponenty a hurá na to.

Vytvářela jsem i druhou podobu, která je o něco jednodušší, tu vám ukážu také.

NÁHRDELNÍK Č. 1

Zde je předloha, podle které jsem vytvářela:

Zobrazování obrázku necklace-nápad02.jpg
Sepsala jsem si seznam toho, co je potřeba na jeden takovýto náhrdelník:


  • 55 plastových korálků typu olívka (raději menší) - koupila jsem 3 balení po 20 ks
  • 54 ketlovacích jehel s očkem (4-5 cm)
  • 1 ketlovací nýt
  • 25- 30 spojovacích kroužků
  • řetízek se zapínáním v libovolné délce (cca 40 cm)


Nejprve si 54 korálků připravíme tak, že je navlečeme na ketlovací jehly a utvoříme pomocí ketlovacích kleští očko - tak, aby bylo souměrně s druhým očkem. Poté uštípneme přebytečný konec štípacími kleštičkami. Jeden korálek (ten úplně spodní) bude spojen ketlovacím nýtem a opět utvoříme očko na konci. Podle předlohy poté spojujeme jednotlivé olívky spojovacími kroužky a tvoříme náhrdelník, který připomíná ornamenty kvítky. Není jednoduché někdy všechna očka dostat do jednoho spojovacího kroužku, proto si pomáháme plochými kleštěmi. Nakonec přidáme řetízek podle libosti - zvolila jsem jemnější a k tomu připevníme zapínání. 

A zde je v detailu celá práce:




NÁHRDELNÍK Č. 2

Čistě podle své fantazie jsem vytvořila druhý náhrdelník, který byl mnohem jednodušší a také šlo o "skládání" s jednotlivých komponentů pomocí ketlovací metody. Použila jsem matné olívky, které mají tzv. pogumovaný povrch a na omak jsou příjemnější než ty vrchní, které jsou klasické plastové. Zvolila jsem módní fuchsiovou barvu, která vypadá moc hezky.


Jednoduše jsem si spojila očky a spojovacími kroužky tři olívky a dole jsem připevnila ještě jednu s nýtem. Na náhrdelník bylo potřeba:
  • 20 korálků typu "olívka"
  • 15 ketlovacích jehel
  • 5 ketlovacích nýtů
  • 12 spojovacích kroužků
  • řetízek (cca 30-40 cm, podle libosti) - pokud zjistíte, že je krátký, můžete přidat ještě adjustační
  • zapínání

S oběma výtvory jsem spokojená a ráda je nosím - hlavně první. Celkově mě náklady vyšly okolo 150 Kč (bohužel přesně netuším, protože některé komponenty jsem už měla doma). Více se mi líbí stříbrná varianta, která tolik nečerná jako ta zlatá. 


Vytváříte také vlastní šperky? Co říkáte na takovou vlastnoručně vyráběnou bižuterii?


7 komentářů:

  1. No, tak to je teda paráda! Jsi strašně šikovná, já bych to nezvládla :)

    OdpovědětVymazat
  2. wow, náhrdelníky jsou krásné, vypadají jako z obchodu :)
    já bych to takhle určitě nesvedla, ale ty jsi moc šikovná :)

    OdpovědětVymazat
  3. Náhrdelníky se ti moc povedly. Nikdy jsem si snad nic nevyrobila, ale teď jsem se zamilovala do jednoho náramku, který mi nepřijde moc složitý (kůžička a kovové prvky), ale 900 v krámě za něj asi nedám :/

    The decadence of decay

    OdpovědětVymazat
  4. ó, ten prvý náhrdelník je naozaj nádherný! asi sa nechám inšpirovať!!! :P.

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat