sobota 9. dubna 2016

Cestujeme po ČR - víkend v Karlových Varech

Ahoj všem,

v polovině března jsme odjeli na prodloužený víkend do Karlových Varů, kde jsme byli s přítelem úplně poprvé. Jaké jsou naše dojmy a poznatky, to se můžete dočíst právě v tomto článku.

Vyrazili jsme v pátek 11. března ranním spojem žluté linky Student Agency. Je super, že linky jezdí docela často, trošku nevýhodou je poměrně dlouhá cesta, protože autobus staví v Praze ještě na Hradčanské a Letišti Václava Havla. Poprvé v životě jsem tak viděla na vlastní oči docela zblízka letadlo (ještě jsem ani nikdy neletěla, což může být pro spoustu lidí zvláštní). Za dvě hodiny a čtvrt už však stojíte na Tržnici v Karlových Varech, nebo na Terminále, což je takové centrální vlakové a autobusové nádraží v jednom. Doporučuji však Tržnici, to mi přijde jako výchozí místo vhodné k dalšímu cestování po Karlových Varech či jen procházku po náměstí, které je odsud nedaleko.

Při příjezdu jsme nejprve šli okouknout nabídku denního menu, protože jsme dorazili něco před polednem. Restaurací je zde velké množství, trošku jsme ale byli zklamaní tím, že v místních restauračních zařízeních je povoleno přes poledne kouřit. No ale nic se nedalo dělat - když jsme už prošli celé náměstí skrz naskrz asi 3x, už jsme se museli rozhodnout mezi několika variantami. Volba padla na restauraci Parlament, která nás docela nemile překvapila tím, jak byla maličká. Bylo zde poměrně plno, ale poslední místečko jsme ještě našli. Vedle mě seděl pár německých turistů a jídlo vypadalo dost lákavě.

Z menu jsem si vybrala bramboračku, která měla více zeleniny jak brambor (ale chuťově dobrá, jen jsem dosolila), jako hlavní chod potom kuřecí steak se sázeným vejcem a hranolky - moc dobré, pochutnala jsem si. Jen bych možná přidala hranolek, takto jsem měla ještě trošku hlad.

Kuba si dal vývar a z klasického jídelního lístku smažené vepřové řízečky a šťouchaný brambor. Ten teda vypadal spíš jak bramborový salát :-)

Po jídle jsme se vydali směrem k hotelu, čekala nás 16minutová cesta z Tržnice na Divadelní náměstí. Cesta se nám zdála docela dlouhá, no tohle bychom ujít pěšky teda nemohli, koupili jsme tedy celodenní jízdenku, která vás vyjde na 80 Kč.

Pobyt jsme zakoupili přes slevový server do 4* hotelu Palacký, který je přímo na hlavní promenádě Stará Louka, několik set metrů od největšího pramene a také asi nejslavnějšího hotelu Grandhotel Pupp.

Hotelový pokoj byl jednoduše zařízený, ale s modernizovanou koupelnou. Jsem ráda, že se na pokoji nacházela také rychlovarná konvice, pro čajomila jako já nezbytnost :-) Večer nás čekala první večeře - je škoda, že bylo na výběr jen jedno menu (křenová omáčka, kterou oba dva nejíme). Tak jsem jenom ochutnala, nebyla špatná. K tomu byl výborný zeleninový vývar, který se moc povedl. Bohužel musím negativně hodnotit spaní - postel byla šíleně tvrdá a už něco pamatovala. Bylo to jako ležet na zemi... Ráno nás čekala snídaně, která byla velmi pestrá a výborná. Druhá večeře byla vynikající - gulášová polévka a tradiční vrabec se špenátem a bramborovým knedlíkem. Výborně dochucené. Celkově musím pobyt v hotelu hodnotit velmi dobře - za 2 600 Kč pro dva na dvě noci to bylo opravdu přepychové, navíc v úžasné lokalitě. Měli jsme také 50% slevu na procedury, avšak nabídku jsme z časových důvodů nevyužili.

Výlety po Karlových Varech

Přímo u Staré louky se nachází krásná Tržnice, kde je také několik pramenů. Nedaleko se můžete podívat k hlavnímu prameni - Vřídlu (to mi moc nechutnalo).

Určitě si udělejte výlet lanovkou na rozhlednu Diana. Pokud máte zakoupenu celodenní jízdenku, platí i na cestu a vstup nahoru. Jen pozor na to, že jízdenku musíte předložit v pokladně - dostanete zdarma vstupenku. Málem jsme takhle jeli nechtít načerno, nahoře při cestě zpět totiž vstupenky kontrolují.

Rozhledna je vhodná i pro lidi, kteří tolik neujdou (nebo nechtějí), nahoru totiž jezdí výtah. Trošku jsme toho využili, nahoru jeli výtahem, zpátky však už po svých :) Výhled je krásný, jen jsme bohužel neměli štěstí na počasí, bylo zataženo a dost foukalo. U rozhledny si můžete dát i něco dobrého, je zde restaurace Diana (ceny však poměrně vysoké).

Jak se tam dostanete? Nedaleko Grandhotelu Pupp je taková úzká cestička s ukazatelem, projděte jí a nedaleko už se nachází stanice lanovky.

Kultura

Doporučuji navštívit jedno ze tří kin, které se v Karlových Varech nachází. Bohužel zde nenajdete klasické multikino, mnohá kina hrají jen večer a to ještě poměrně omezeně. Kdy jsme zde byli my, měli jsme štěstí, že zrovna hráli Alianci, ze série Divergence v místním kině Drahomíra. Tak maličké a útulné kino jsem už dlouho neviděla - mělo klasickou oponu, která se při úvodu otevřela, vstupné bylo 110 Kč a nečekáte na film půl hodiny kvůli reklamám, jak to bývá v multikinech. Mělo to svou atmosféru, jsem ráda, že jsme film nakonec stihli.

Obchody a nákupy

V Karlových Varech v centru najdete knihkupectví, Levné knihy, nějakou tu obuv a vietnamské obchůdky. Pokud chcete něco pokoupit, využijte MHD a navštivte některé z obchodních center. Navštívili jsme OC Varyáda (jela nám tam přímá linka přímo z hotelu - vzdáleno asi půl hodiny) - klidnější nákupní centrum s dobrou nabídkou obchodů. Je skvělé, že pokud máte hlad, najdete zde několik restaurací a také skvělou jídelnou, kde máte menu i o víkendech za cca 90 Kč. Dala jsem si zapečený kuřecí steak se slaninou a sýrem se šťouchaným bramborem a musím přiznat, že jsem měla co dělat, abych porci snědla.

Dalším možným místem k nákupu je OC Fontána, jezdí zde od Tržnice přímá bezplatná linka nebo linka MHD. Lidí zde bylo o něco víc a celkově se mi více líbilo ve Varyádě, protože je tady omezenější množství módních obchodů (zato je tady Pepco). Místní jídelna Pastelákovi Česká kuchyně je věčně narvaná, ale jídlo za moc nestojí (rizoto za 60 Kč bylo opravdu nechutné, šišky s mákem však doporučuji, ty byly moc dobré).

Celkově jsem si skoro třídenní pobyt ve Varech moc užila, poslední den nám dokonce i vysvitlo sluníčko a tak bylo hned veseleji. V Karlových Varech je opravdu moc krásně, určitě se tam někdy vrátíme :-)

Co vy a Karlovy Vary? Budu ráda za vaše postřehy a různé tipy, co ještě zde navštívit :-)