čtvrtek 11. září 2014

Moje sbírka baretů a jiných pokrývek hlavy

Vítám vás u dalšího tématického článku, který chci věnovat mému dalšímu velkému koníčku z oblasti módních doplňků - baretům nebo čepicím. Od mala jsem nosila něco na hlavě, především když se teploty blíží k desítce a ještě fouká chladný vítr. Jsem ten typ, který si z nošení čepic nedělá povinnost, ale spojuje příjemné s užitečným. Nejenže mě krásně zahřejí, ale také splní svou estetickou funkci.



Za několik let se mi podařilo nashromáždit docela slušnou sbírku všemožných čepic, především baretů, které mám nejradši. A je to hned z několika důvodů. Pod nimi nejsou vlasy tak uťáplé, takže je nemáte potom hned mastné a splihlé, ale jsou mi prostě příjemnější na nošení. Navíc myslím, že mi sluší mnohem víc než klasické čepice.


Chci vám v tomto příspěvku přiblížit svou aktuální kolekci, která čítá 18 kousků. A řeknu vám ke každému z nich i nějakou tu story, protože mám pamatováka a u většiny si pamatuji dokonce i ceny a odkud je mám.



Jsou tady první dva kousky, na jaro a podzim pro mě nepostradatelné kousky. První je černý baret protkávaný stříbrnou nitkou, který je z tenčí pleteniny. Kupovala jsem ho v C&A ve výprodeji asi 6 let zpátky za 50 Kč, byl poslední kus. A mám z něj radost dodnes. Druhý je pruhovaný, můj nejoblíbenější. Objednávala jsem si ho z Mimíku, jde o značku Next a je zase ze slabší pleteniny, ale neprofoukne. Stál mě asi 80 Kč, to už si tolik nepamatuju, protože ho mám už delší dobu. Jde o kousek, který nosím pořád, navíc se hodí ke všemu.


Další dvojička baretků. Tmavě modrý je opět z Mimíku značky Next, stál pár korun. Je z bavlny a hodí se spíš na teplejší podzim, jako doplněk k outfitu je super. Je krásný, i když ho moc často nenosím. Oranžový jsem dostala od mamky, je z Time Outu a cenu bohužel nevím, protože to byl dárek. Je to taková spíš čepice, lem má hodně pružný, takže se krásně přizpůsobí. Jelikož má ozdobné dírky, nehodí se úplně na větrné dny. Vypadá však moc hezky a je to taková ta typická podzimní barvička.


Další kousky z Mimíku, dva baretky ze slabší pleteniny, které nosím ze všech baretků nejméně. Jsou mi bohužel malé, jde o dětskou velikost, ze které jsem už vyrostla. Nechci je vyhazovat, třeba je někomu daruji nebo nechám do budoucna vlastním dětem :-) Stály zase asi do 100 Kč, možná i méně. První je petrolejové barvy a druhý světle hnědé až krémové - barvy kapučíno.


Fialový baret jsem koupila kdysi v Kiku za 80 Kč, bohužel po čase začal žmolkovatět, takže už jej nenosím. Je mi to líto, i přesto jsem si jej nechala ve sbírce. Čepice s kytičkou je z Lidlu a dostala jsem ji od mamky. Občas si ji vezmu, ale z důvodů popsaných výše ji tolik nenosím. Nemám ráda potom ty zplihlé vlasy.


Další dvojice čepic. První černobílá melírovaná je minulého roku z Takka, hrozně se mi zalíbila i materiálem, který není kousavý. Není to úplně velké zimy, protože trošku profoukne. Ale nosím ji velmi ráda, protože je taková neformální a hezky se přizpůsobí. Baret šedé barvy má na sobě ozdobné cvočky, bohužel jsem jej nafotila z druhé strany, takže to není viditelné. Je starší, mám jej snad 8 let a furt je ještě hezký. Je značky Cherokee, což byla kdysi rozšířená značka z Teska ještě před F&F. Stál mě okolo 100 Kč, to už si bohužel přesně nepamatuju, protože je to už nějaký ten pátek :-)


Nejlevnějším kouskem je vínovo-malinový baretek, který je hodně chlupatý. Už je dost vypelichaný, ale na svůj věk (9 let?) je ještě v pěkném stavu. Stál jen 30 Kč a ukořistila jsem jej v second handu. Shodou okolností jsem vyfotila vedle něj i hučku růžovo-fialkového odstínu, který je posetý korálky krémové barvy. Je z hrozně příjemného materiálu, opět ze sekáče. Měl jednu nitku povytáhlou, ale stačilo ji jen zatlačit dolů a provléct, nic hrozného. Mám ji asi dva roky a opět stál maličko. Nosím jej občas, jde o takovou tu čepici s kšiltem, což vypadá hrozně zajímavě a neokoukaně.


Typické a klasické baretky s čudlíkem. Přítel jim říká anténka :-) Už podle fotk nejde o žádné kvalitní kousky, objednávala jsem je kdysi za 200 Kč oba dva i s poštovným ze Slevomatu. Bohužel po čase začaly dost žmolkovatět, takže už je moc nevytahuju. Ale oba dva jsem nosila celkem často, dokud byly ještě nositelné. Teď zvažuju, že je zkusím odžmolkovat, nebo poletí do koše.


Oranžový s bambulí jsem dostala od mamky. Moc se mi líbí, i když je škoda, že má velké díry, takže dost profoukne. Vypadá však moc hezky. Zelený khaki jsem pořídila minulý rok v Bijou Brigitte asi za 80 Kč, je moc pěkný a teplý. Letos určitě najde svoje uplatnění.



Nejnošenější kousky jsem si nechala na konec článku. Baretek se vzorem kohoutí stopy jsem ulovila minulý rok v CCC, stál asi 200 Kč. Hrozně se mi zalíbil, takže jsem jej musela mít. Je z pevné a dost kvalitní úpletoviny, neprofoukne a je už na hodně velkou zimu, kdy mrzne. Fialový baret je moje srdcová záležitost, a to doslova. Vydražila jsem si ho na Aukru za nějakých 200 Kč, přitom obyčejně se cena těchto zdobených baretků pohybuje okolo 400-700 Kč. Je úžasný, z hodně kvalitní vlny. A ta černá ozdoba z něj dělá opravdu skvostný kousek. Už ho mám delší dobu, opět asi 5 let, ale stále se mi hrozně líbí. Navíc mi ho pochválilo hodně moc lidí, i neznámých. Takže na něm asi něco bude. Tuto zimu ho určitě zase vytáhnu, už se na něj těším.

Nosíte baretky nebo jiné pokrývky hlavy? Nebo si spíš hodíte na hlavu kapuci?

Žádné komentáře:

Okomentovat