pátek 30. května 2014

Moje sbírka náušnic - 1. část

Ahoj,

dnes to bude ještě jeden článek, protože se chystám na víkend domů na Moravu, takže vůbec nevím, jestli bych stihla něco přidat.

Nedávno jsem si dělala pořádek ve své sbírce náušnic a napadlo mě vyfotit některé své kousky a říct k nim nějaký ten příběh. Přiznám se, že mám docela pamatováka, protože i když mám velkou sbírku, u každých náušnic si pamatuji přibližnou cenu i odkud je mám. Poslední dobou nosím spíš menší náušnice, ale s příchodem teplých dní sáhnu i po těch mohutnějších.

Zde je tedy můj výběr náušnic na toto léto:


Peříčkové náušnice jsou od Vietnamců asi za 30 Kč, mám je už nějaký ten rok a stále jsem je ještě neměla na sobě. Plánuji si je vzít k moři. Jelikož mají pestrobarevná peříčka, budou se hodit skoro ke všemu. Náušnice oranžové se stříbrnými korálky jsem dostala od sestry a jsou z jednoho krámku. Cenu bohužel nevím.




Mí top oblíbenci za poslední dobu. Nosím je opravdu hodně často a kombinuji k modrému saku. První kapičkové jsou z výprodejů z drážďanského Orsay a stály mě v přepočtu asi 50 Kč. Druhé jsou ze setu, který jsem dostala od sestry k Vánocům, jsou skleněné a krásně jednoduché. Většinou je popadnu, když spěchám a potřebuji mít něco v uších.


Oba dva úlovky jsou z Kiku a byly to náušnice za pár korun. Každé stály 29 Kč. V Kiku jsem nakupovala už na vysoké škole a nikdy jsem neodešla s prázdnou. Mají tam někdy opravdu krásné kousky, nečernají, jsou kvalitní a navíc tak levné. Tyto náušnice mám několik let.


První modré náušnice byl dárek od mamky na Vánoce a mám je už asi od dob střední školy (cca 8 let). Je to neuvěřitelná doba. Jednou se mi dolní část ztratila a nemohla jsem ji najít, po pořádku ve sbírce jsem ji našla a připevnila zpátky. Jsou mé oblíbené a časem nijak nepoznamenané, vypadají jako nové.

Trojúhelníky zebřího vzoru jsem kupovala v C&A za 30 Kč, když jsem byl na vysoké škole. Tehdy jsem je nosila celkem ráda, teď už mi v podstatě jen leží ve sbírce. Zatím jsem pro ně nenašla uplatnění, ale vypadají taky stále velmi dobře.


Menších náušnic není nikdy dost. Jsou praktické, nenamotávají se do nich vlasy a jsou krásné na uchu. Bílé květinky jsem koupila letos v Takku asi za 60 Kč, růžové kuličky byly součástí velkého balení 6 ks, takže mě jeden pár vyšel asi na 7 Kč. Perličkové mašličky mám obzvlášť ráda. Nakoupila jsem na pražském Hlavním nádraží v SIX asi za 60 Kč. Zezadu se trošku začaly loupat, ale krásné jsou pořád. Růžové květinky byly z Takka součástí sady, vyšly mě asi na 30 Kč a mám je už nějaký ten rok. Ty s fialovými kamínky jsou od Vietnamců a stály 60 Kč, některé kamínky jsou trochu křivé a moc tyto náušnice nenosím.. nějak k nim nemám co na sebe.


Poslední kousky uzavírají náušničky se zlatými komponenty vlastní výroby. Jakmile jsem se naučila techniku drátkování, začala jsem vyrábět tyto podlouhlé náušničky v několika variantách. Ve stříbrné variantě je dostala sestra, já jsem si vytvořila tyto. Dlouhé modré vějířky jsou od Vietnamců asi za 30 Kč a jsou nádherné. Bohužel jsem si všimla, že mi tam jeden korálek chybí, snad ho dohledám. Pokud ne, spodní část oddělám a použiji na náhradní díly do jiných bižu kreací. Budou myslím hezké i tak.


Nakupujete rádi ve slevách? Kolik nejvíc jste ochotny za hezkou bižuterii dát?

3 komentáře:

  1. Mě zaujaly asi jen ty malé náušničky a zebrovité náušnice :) Jinak ty peříčka budou u moře určitě fajn! Vietnamci občas mají zboží, které se využít dá. Každopádně mám podobný problém, občas si koupím něco, co si nikdy na sebe nevezmu:(:D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za komentáře :-) Jsem ráda, že se náušnice líbí. No já to mám s tím kombinováním vždy trošku naopak, většinou koupím náušnice a pak k nim teprve oblečení. Navíc se s časem mění vkus a někdy si říkám co jsem na nich tenkrát viděla. Nerozvážných nákupů bylo taky dost... :-)

    OdpovědětVymazat