středa 21. května 2014

Seriáloví oblíbenci aneb na co se ráda kouknu v TV

Asi jste si všimli, že můj blog je směsicí všeho možného, protože se nerada zaměřuji jen na jednu věc. Proto teď padla volba na jeden z mých velkých koníčků - seriálový svět. 

  Sledování seriálů má několik výhod. Je kratší než film, dá se sledovat pravidelně (pokud jej sledujete pravidelně v televizi a nesjíždíte několik dílů za sebou ve svém archívu), roste chuť jej sledovat - děj se začíná zamotávat, potřebujete vědět, jak to dopadne. Mezi nevýhody však patří právě ta zapeklitost - tvůrci nahlodávají vaši zvědavost, v posledních minutách epizody dají nějakou napínavou scénku a... konec. Vy chcete vědět víc. Bohužel další díl v nedohlednu (třeba až za týden, což je pro vás v tuto chvíli nedohledno).

Jako velký seriálový milovník jsem se rozhodla napsat o svých seriálových oblíbencích. Co mě na nich baví a proč je sleduji?

SEX VE MĚSTĚ 


Na střední škole jsem si seriál úplně zamilovala. Sehnala jsem si všechny díly a začal maratón Sexu ve městě, který jsem sledovala společně se sestrou. Mám své oblíbené díly - např. Jak to skoulet s koulemi, přítel zas miluje Můj počítač, mé já (nj, ajťák se nezapře). 


A co se mi na seriálu líbí nejvíc? Samozřejmě vtip, zvolená tématika a originalita. A nebyla bych to já, abych neobdivovala oblečení hlavních hrdinek - hlavně Carrie. Z postav mám nejraději asi Mirandu a Samanthu, co se týče povahových vlastností, ale z hereček je mou oblíbenkyní S.J. Parker.

CARRIE DIARIES

Robb plays Carrie Bradshaw on the hit CW TV show.

Seriál na motivy knihy Candace Bushnell, mapující osudy mladé Carrie Bradshaw, jsem sledovala už od premiéry v amerických televizních stanicích. Bylo to v době, kdy ještě nikdo neměl o tomto seriálu ani ponětí, později se o něm dozvěděla širší (spíš mladší) společnost a s další sérií si jej zamilovalo mnohem více lidí.

První série mě moc zaujala. Ano, je to typicky teenagerská tématika - první kluk, rozchody, neshody s rodiči, ale moc hezky pojatá a navíc v pozadí s ultrabarevnými 80. léty. Občas jsem si říkala, kde bere hlavní hrdinka takové módní kreace, navíc když sama nevydělává. Vše bylo podtrženo dobovou hudbou, která dotvářela atmosféru celého seriálu.

Avšak druhá série Carrie Diaries mě dost zklamala. Na scénu přišla mladá Samantha, děj byl takový neslaný nemastný, během epizod se toho moc neudálo a tu série skončila. Momentálně se neví, jestli se bude točit třetí sezóna, protože seriál neměl moc velkou sledovanost. Na internetu teď lidé píšou petice, aby seriál pokračoval, uvidíme, jestli se podaří.

BEVERLY HILLS 90210


Hledala jsem nějaký seriál, na který bychom se koukali společně s přítelem. A na stránkách byl ke stažení tento starý a oblíbený Beverly Hills 90210. Podívala jsem se na pár prvních dílů a chytlo mě to. Už jsem si moc nepamatovala osudy hlavních hrdinů, přece jen byla v době vysílání seriálu v TV malá.

Je to takový klasický odpočinkový seriál - řeší se každodenní starosti, objevují se témata jako alkohol, drogy, těhotenství. Nejvíc se mi líbily první série, teď sleduji 6. sérii a během 5. série se změnilo hlavní osazenstvo. Je jasné, že s přibývajícími díly se kvalita seriálu horší, to bývá častý problém dlouhých seriálů. Ale i tak se ráda kouknu na další díl a jsem zvědavá, co se stane v dalších řadách.

Jistě jste si všimli, že teď běží na českém televizním kanále pokračování Beverly Hills - Nová generace. Tento seriál mě teda vůbec nezaujal a koukat na něj určitě nebudu.

ULICE


Ulice je asi nejdelší nekonečný seriál, který běží už spoustu let. Sleduji jej od začátku a až na pár dílů jsem viděla snad všechny epizody. Stále má co nabídnout, nová témata, nové postavy, každodenní záležitosti.

Líbí se mi přirozenost, s jakou hrají postavy své role, dialogy mi nepřijdou tak křečovité jako u Ordinace v růžové zahradě. Prostě takhle si představuji seriál ze života, na který se ráda ve volné chvilce podívám.

A co vy a vaše oblíbené seriály? Co momentálně sledujete?

Žádné komentáře:

Okomentovat