pátek 16. května 2014

TAG O jídle

Ahoj všem,

v tomto článku se pustím do otázek ohledně jídla, které patří mezi mé největší koníčky. Hrozně ráda vařím, chodím do restaurací a bavím se o jídle. Takže když jsem narazila na tento typ TAGu, padl na mě jako ulitý. Jelikož je seznamů otázek na téma jídlo povícero, rozhodla jsem se je trošku nakombinovat a některé vymyslet podle sebe.






1. Oblíbené jídlo?

Tak toho asi bude víc. Často mám období, kdy se jednoho jídla nemůžu nabažit, poté to opadne a najdu si další. Nejradši mám asi maso v různých úpravách, steaky a k tomu spoustu zeleniny. Toho se nepřejím snad nikdy.

2. Co nemám ráda?

Jsem celkem všežravec, hodně lidí nemá rádo houby, kopr, ryby, rajskou atd.. Já jím skoro všechno, ale nemůžu pozřít zabíjačkové věci typu ovar, tlačenka (typickou tmavou polévku jsem několikrát jedla, ale sama od sebe bych si ji neuvařila, jedla jsem jen z nouze). Dále nemám ráda špek, tučné maso a olivy.

3. Co ráda vařím?

Celkově rychlá jídla nenáročná na přípravu, ale ráda dusím různá masa, připravuji rizoto a boloňské špagety. Takže spíš Itálie. Přítel si občas vyžádá znojemskou pečeni, fazolky na smetaně, to taky u nás frčí a dost chutná. 

4. Oblíbený salát?

Ráda dělám klasický hlávkový salát s tradiční českou zálivkou (voda, cukr, sůl, citron), hlavně však s obrovským množstvím olivového oleje, který miluju (zajímavé, že olivy ne).

5. Oblíbené maso?

Mám ráda lehká masa, kuřecí, rybí, vepřovou panenku. Ale takový hovězí steak taky není k zahození :-)


6. Kam rád chodíš do restaurace?

Více jak dva roky bydlím v Praze, takže budu jmenovat pražské restaurace. Oblíbila jsem si italskou restauraci Bonaccia, kde dělají vynikající boloňské špagety (opravdu jsem lepší nikde nejedla). Na české hotovky a minutky za hubičku zase doporučuji U Bobra vedle OC Galerie Harfa.



7. Obvyklá snídaně?

Mám ráda cereálie s jogurtem a ovocem. A když je napečeno, tak kousek buchty. Jinak nemám ráda hned po ránu "slanou" snídani typu chleba se salámem. Když už jsem však na pobytu v hotelu, tak si z bufetu vybírám pečivo, šunku, sýr a k tomu spoustu zeleniny.

8. Experimentuješ rád s jídlem?

Ano, patřím k lidem, které nebaví vařit podle receptu. Nemám ráda striktní věci, proto ráda kombinuji několik receptů dohromady a přidávám něco svého. Často peču buchty, kde vynechávám smetanu a místo toho použiji mléko, přidám čokoládu.

9. Je nějaká specialita v místě, odkud pocházíš?

Pocházím z Moravy a odtud pochází spousta výborných věcí. Miluji valašskou kyselici, frgály (hlavně hruškový a tvarohový), plněné placky (rozuměj bramboráky) s masem a játry. Je toho opravdu spousta, ale na tato jídla nedám dopustit.

10. Co nejvíc zvláštního jsi snědl?

Moc zvláštností jsem nejedla, protože jsem neměla příležitost. Ale k dobrotám, ke kterým jsem byla dříve trochu skeptická, patří hovězí líčka na víně. Ta jsem ochutnala od sestry a byly úžasné. Trošku jsem se bála konzistence masa a celkově chuti, ale zbytečně. Ráda bych v budoucnu ochutnala třeba mušle sv. Jakuba.

11. Co bys už nikdy nejedl?

Asi krevety. Ochutnala jsem je na několik způsobů, ale cítila jsem z nich takovou nepříjemnou rybinu. Ač mám ryby ráda, krevety nepatří k mým oblíbencům. Dalším neoblíbencem je suši - někteří milují, jiní nenávidí. Já patřím do druhé skupiny a už bych to jíst nemusela.

12. Co bych ráda ještě v gastronomii vyzkoušela?

Toho bude spousta. Chci ochutnat makronky, tradiční laskominu z Francie, chci se naučit hovězí po Burgundsku, protože mi hrozně chutná. Taky bych ráda vyrazila do ciziny do restaurace Jamieho Olivera, kterého máme v rodině rádi. Restauraci Zdeny Pohlreicha už mám ze svého seznamu škrtnutou.



A co vy a jídlo? Jaké je vaše nejoblíbenější?

Žádné komentáře:

Okomentovat