pondělí 11. srpna 2014

Dobrodošli na Jadranu - dovolená Chorvatsko 2014

Pěkný den přeji,

jsem zpět z mé letošní dovolené v Chorvatsku, hrozně unavená a vyčerpaná z dlouhé cesty, neschopná většího pohybu, ale plná dojmů a zážitků, které ve mě přetrvají ještě několik dalších dní, kdy se budu muset vrátit do reality všedních dní. Ještě teď jsem však duchem stále na dovolené a ne a ne si přiznat, že už je konec. Týden u moře vážně rychle utíká a ani se nenadějete a jste zpět v České republice.

Ráda bych se s vámi podělila o tzv. fotostory z dovolené doplněné pár zážitky a také poznatky. Fotek jsem bohužel neměla hodně, protože jsem nějak zapomínala fotit, ale i tak několik z nich opravdu stojí za to. Snad se vám budou líbit.



Počasí nám opravdu přálo, bylo nádherně slunečno a opravdu hodně teplo. Moře bylo první den ráno relativně studené, protože několik dní předtím bylo docela chladno, ale další dny už mělo asi 26 stupňů (dle mého pocitu).




Ačkoli to z této fotky není moc vidět, pláže byly narvané k prasknutí, měli jsme často problém natrefit na volné místečko. Spousta lidí si nechávala na pláži přes noc ručníky, aby měli jistotu toho svého místečka. Od Čechů jsem však zaslechla, že se jim byla zcizena matrace, takže já osobně bych to neriskovala.


Pláže byly lemovány piniemi a palmami, i když častokrát byl dost problém najít místečko ve stínu. Řešením byl rozkládací plážový stan, který jsme bohužel neměli. Ale stačilo se chránit přes sluníčkem osuškou a pokrývkou hlavy.


Pohled z terasy, viděli jsme přímo na moře. Výhled za to opravdu stál.


Jedna večerní, kdy už se pomaličku blížil úplněk. Několik lidí šlo i na večerní koupání, kdy alespoň nebylo v moři narváno jak na Vaclaváku :-)


Večerní foto z terasy s červánky. Bohužel se mi nepodařilo nafotit západ slunce, protože bylo na druhé straně městečka.


Na cestě do sousedního letoviska. Procházka podél moře byla nejkrásnější, i když v těch parnech dost namáhavá.






Krásné bylo nejen moře, ale také výhled na pohoří Biokovo, které bylo všude okolo. V těchto měsících bývají hory už šedivě zbarvené, ale vzhledem k velkému množství dešťů za poslední dobu je ještě stále zelené. Povinná výbava = klobouček a tmavé sluneční brýle. Bez nich bych se tady určitě neobešla.


Bárka na moři při procházce do sousedního letoviska. Mám hrozně ráda ta zákoutí, kde nevidíte ani živáčka a jen jemně se pohupující loďku na moři.

Hned bych se vrátila zpátky, ale příště si raději připlatím za jiný dopravní prostředek, 17 hodin v autobuse je opravdu hodně náročné a po návratu jsem měla tak oteklé nohy, že jsem je ani necítila. Počítám, že normálně chodit budu moci až tak za dva dny, kdy mi trochu splasknou. Ono není nad to se poslední den dovolené rozhodnout v největším parnu lámat rekordy a ujít 10 km túru do většího města... Ale stálo to za to, to určitě ano. Na dovolenou budu vzpomínat moc ráda.


Co vy a vaše letošní dovolená, přálo vám počasí, užili jste si ji?


Žádné komentáře:

Okomentovat