úterý 12. srpna 2014

Jak se chráním před sluníčkem u moře

Léto se nám pomaličku krátí, protože se překlenulo do své druhé poloviny. Ale venku je stále dost horko a je třeba se chránit před teplými slunečními paprsky. V dnešním příspěvku bych vám ráda představila své oblíbence z řad ochrany právě přes sluníčkem.

Doporučuje se, abyste se chránili před paprsky hlavně v poledních hodinách - asi mezi 11. a 14. hodinou, kdy to opravdu hodně pálí. Přípravky na slunění vybírejte podle svého fototypu, tedy podle pigmentu své pokožky. Někdo z nás se opaluje hůř a hned je červený, ostatní je zase po pár hodinách krásně hnědý jako kakao. Jelikož se řadím do fototypu 2-3, používám adekvátní ochranné přípravky.



Nejsem ta, která se ráda opaluje, protože nechci být spálená a navíc u moře je intenzita záření ještě vyšší. Proto jsem zvolila na první dny u moře vysoce voděodolný krém s ochranným faktorem 50 pro děti bez parfemace od Nivei, se kterým jsem byla opravdu spokojená. Další dny jsem faktor snížila na 30 a používala od Nivei Protect and Bronze 30 s voděodolným složením, který má navíc zajistit rovnoměrnější opálení, protože obsahuje částečky podporující přirozený tón pleti. Celkově jsem s přípravky od značky Nivea dost spokojená, jsou kvalitní a krásně voní.

Jelikož není žádná ochrana stoprocentní a jsou místa, kde se zapomenete namazat, pokožka mi někde maličko zčervenala a podráždila se. V tom případě jsem použila svého oblíbence Pantenol gel po opalování s Aloe Vera, který se krásně vstřebává, není vůbec mastný a citlivou pokožku krásně vyživí a zklidní.

Vlasy jsou na dovolené u moře namáhané opravdu dost. Sluníčko je může vyšisovat, hodně zesvětlit a celkově oslabit. Proto jsem letos zvolila adekvátní ochranu a posílila je sprejem na vlasy proti UVA a UVB paprskům značky Sun Ozon z Rossmannu. Stál kolem 40 Kč, aplikuje se před nebo po slunění a opravdu krásně voní. Nemá olejové složení, ale přesto dokáže vlasy hezky vyživit, že vypadají na pohled leskle a docela zdravě. Myslím, že právě tento přípravek mým vlasům hodně pomohl, i když jsem si hlavu chránila kloboučkem a nevystavovala ji tak moc slunečním paprskům.

Co však moc pochválit nemohu, jsou výrobky od Biodermy. Dostala jsem je minulý rok jako dárek k předplatnému časopisu a tak jsem je přihodila tento rok do kufru, abych měla dostatečně velký ansámbl na slunění.

Dostala jsem sadu Photoderm Bronze s ochranným faktorem 30 a také tělové mléko po opalování, které bylo ve větší nádobce. Nejenže se mi krém pomocí pumpičky špatně aplikoval, ale i když se podle etikety nemá jednat o krém s mastným složením, na mě byl opravdu mastný dost. Jakmile jsem si jej aplikovala, jeho ochrana mi přišla nedostatečná a měla jsem kůži poté docela citlivou. Možná šlo o nějakou starou řadu, ale mi osobně teda nevyhovoval a rozhodně bych si jej za tu cenu nekoupila. Tělové mléko po opalování bylo docela dobré, ale i mastné a proto jsem raději používala již zmíněný Pantenol, který je naopak jemný a mi osobně na pokožce příjemnější.

Až pojedu k moři příští rok, určitě hodím do košíku zase krém od Nivei pro děti, krém s ochranným faktorem 50 stál asi 200 Kč a docela dlouho vydržel. Mazali jsme se dva a počítám, že by vyšel na 10 dní používání. Byl opravdu voděodolný, vydržel i v moři, kde se můžete spálit vlivem dopadu slunečních paprsků na hladinu. Je nutné se po koupání znovu namazat, aby se zvýšila účinnost, ale to je záležitost všech krémů. Je vhodný i pro citlivou pokožku, protože není parfémovaný. Rozhodně se jedná o mého velkého oblíbence, kterého můžu doporučit všemi deseti.

A čím se chráníte před sluníčkem u moře vy?


Žádné komentáře:

Okomentovat