čtvrtek 7. srpna 2014

Není husa jako husa, i když každá je Potrefená - RECENZE

Určitě všichni znáte síť restaurací Potrefená husa, kterých je v Praze několik. A jelikož jsem stačila navštívit několikrát tři z nich, rozhodla jsem se udělat takovou velkou recenzi na každou z nich.







Když jsem se nastěhovala do Prahy, což bylo někdy v roce 2012, jako první jsme vyrazili do Potrefené husy na Pankráci. Ta se umístila v roce 2010 na první místě v žebříčku nejlepších restaurací Prahy 4. Byla jsem tehdy nadšená. Příjemná a úslužná obsluha, vynikající jídlo - poctivý boršč se třemi druhy masa, výborný máslový řízek s bramborovou kaší. Všechno bylo tenkrát na jedničku. Šli jsme podruhé, dala jsem si Chicken Potatoes - kuřecí kousky s kukuřicí, rajčaty a opečenými brambory ve slupce s kopečkem dipu ze zakysané smetany a česneku. Výborná záležitost.



Nedávno jsem tento podnik navštívila zase a pro obrovský úspěch právě pokrmu Chicken Potatoes jsem si jej dala znovu. Bohužel jsem dostala porci, kde převažovala kukuřice, maso abych hledala lupou (cca 5 kousků?). Celé to bylo zalito demi glace, které však bylo trochu hořké (to není u Husy poprvé). Dip z dálky "voněl" čínským česnekem, ale aspoň trošku zjemnil celou chuť. Za 170 Kč to podle mě teda nestálo a takhle si tento pokrm z dřívějších dob nepamatuji. Obsluha byla dobrá, i když až moc aktivní - také nemáte rádi, když se vás hned při příchodu ptají, co si dáte k pití? Aniž byste dopředu věděli, z čeho vybrat. Nechci být však až moc negativní, i když to z těchto řádek nejspíš zdá. Domácí malinovku měli moc dobrou a svíčkovou také. 


Jen jednu stanici metrem se nachází Potrefená husa na Budějovické, kterou můžete najít v obchodním centru DBK hned vedle místních fast foodů různého typu. Umístění restaurace asi není moc šťastným výběrem, vzhledem k tomu, že se hned vedle můžete najíst rychleji a levněji. Ale i tak jsme do této PH šli na menu. Při první návštěvě jsem si dala jarní baby kuřátko se zeleninou a bramborem, maso bylo velmi jemné a dobré, zelenina mohla být více ochucená, ale vše bylo v pořádku. 




Druhá návštěva mě tak trošku zklamala. V jídelním lístku jsem našla zázvorovou limonádu, takže to byla jasná volba. Donesli mi dosti okoralé kousky zázvoru zalité vodou, chuť měla všelijakou, jen ne svěží. Za hlavní chod jsem zvolila panenku špikovanou nakládanými višněmi a k tomu jako příloha gratinované brambory a fazolky. Nápad se mi moc líbil, akorát maso nebylo vůbec ochucené, prakticky plané. Gratinky zase hrozně česnekové (opět čínský česnek), takže se chuť masa ztrácela.. Navíc už česnek byl ve fazolkách, takže trošku přečesnekováno. Škoda, nápad dobrý. 


Nejradši z všech tří Hus mám však tu v Praze 8 - Bohnicích. Nejenže ji máme nejblíž, ale jídla mi přijdou tak nějak nejchutnější. I když se připravte, že někdy v poledne bývá hodně narváno. Co se jídelníčku týče, čas od času se obměňuje, často také bývají různé speciální akce, teď v létě pochoutky z grilu. Mám tam dokonce svá oblíbená jídla -  pravidelně jsem si dávala např. panenku na hříbkách. Ale největší lahoda byla speciální nabídka, kterou jsem si dala loni na podzim - Kachní stehno s karamelizovanou cibulí a koláčkem z brambor a červené řepy s majoránkou. To byla lahůdka, to vám povím. Vynikající skladba chutí, jakou jsem ještě neměla.


Právě proto, že občas bývá dost narváno, musíte si dávat pozor na velké čekací lhůty. Párkrát jsme čekali třeba i hodinu na jídlo, které pak nebylo úplně podle představ - např. blanky na panence, nedostatečné dochucení. Myslím, že se za tu dobu, co Husu navštěvujeme, docela dost zlepšili a když si dají pozor na to, aby každé jídlo bylo stejně kvalitní, budu se k nim ráda vracet. Bohužel jsem však po vícero nespokojenostech i kvůli vyšší ceně jídla, než jakou jsem ochotná za rychlé polední jídlo dát, přestala Husu navštěvovat. Snad se však při nějaké příští návštěvě zas budu oblizovat až za ušima.

Celkově mám sít těchto restaurací ráda, ale vadí mi docela vysoké ceny, které jsou hodně různorodé. Navíc v každé Potrefené huse najdete jinou nabídku. Některá jídla jsou stejná, ale když si jedno jídlo oblíbíte, může se stát, že jej u její sestřičky prostě nenajdete. Nemůžu říct, že by se někde vařilo přímo špatně, ale i tesař se někdy utne a proto se může stát, že nebudete stoprocentně spokojeni.


Žádné komentáře:

Okomentovat