neděle 24. srpna 2014

Pečeme... Karlštejnský jablečný koláč

Tento moučník jsem poprvé zahlédla v pořadu VIP Prostřeno, kde jej na své meníčko zařadil zpěvák Pavel Vítek. Je hrozně jednoduchý, nezabere hodně času, nezašpiníte prakticky skoro žádné nádobí. A jede se na hrníčky, jak to mám ráda...

Pekla jsem jej z poloviční dávky, protože jsme doma jen dva strávníci. Navíc šlo o můj první počin, takže kdyby se náhodou nepovedl, tak není tolik škody, jak z celé dávky. Už jsem jej jednou zkoušela - tvarohovou variantu, ta mi přišla sušší. Tento koláč je opravdu pěkně šťavnatý a určitě jej ještě někdy upeču.



A takto vypadá druhý den po odležení...



Ingredience (na 1/2 běžného plechu)


  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 1/2 hrnku cukru krupice
  • 500-600 g nastrouhaných jablek (lépe šťavnatějších)
  • skořicový cukr (skořice), vanilkový cukr
  • 1/2 másla


Menší plech si vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou, nebo vyklademe pečícím papírem. Smícháme mouku s cukrem a 1/3 této směsi rovnoměrně rozprostřeme po plechu. Na to navrstvíme jablka, která pěkně zarovnáme, aby byla pokladena rovnoměrně. Pokud pustila šťávu, nevadí, tu přidáme také. Podle kyselosti jablíček osladíme a posypeme skořicovým cukrem či skořicí. Na to dáme zbývající část sypké směsi, kterou opět uhladíme. Nakonec poklademe celý plech plátky másla, které dáváme vedle sebe tak, aby po rozpuštění v troubě utvořily dostatečnou krustu. Pečeme v troubě rozehřáté na 180 stupňů asi 40 min, až je povrch pěkně zlatavý.

Dobrou chuť :-)

Už jste někdy pekli tento jablečný koláč? Máte jej rádi? 

4 komentáře:

  1. Vypadá to moc jednoduše a navíc moc lákavě.. :-) Ještě bych přidala oříšky :3 Hezkou neděli, skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No u nás jeden jedlík oříšky nerad, tak jsem je nedávala. Ale máš pravdu, že s nimi je to přece jen lepší :-)

      Vymazat
  2. Taky jsme ho pekly s babičkou podle Prostřena. :)) Byl moc dobrý, až jsem nevěřila tomu, že tam není žádné vajíčko, mléko, nic... Mňam. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě to moc překvapilo, je výborný. Určitě upeču zas :-)

      Vymazat