středa 20. srpna 2014

Ranní snídaňová vzpruha - aneb nastartuj se do nového dne

Vítám vás u nového článku, ve kterém se chci věnovat snídaňovému tématu. Ačkoli si myslíme, že je opravdu důležitý vydatný oběd, jsme tak trošku na omylu. Mnohem důležitější je totiž snídaně, která by měla člověk nastartovat, aby zvládl celý, často hektický den.

Vzpomínám si na doby, kdy jsem ještě chodila do školy a do aktovky jsem si na svačinku brala doma nachystané chleby se salámem. Tehdy jsem ale prakticky nesnídala, neměla jsem prostě chuť. Proto jsem kolikrát neměla dost energie. Opravdu snídat jsem začala až před pár lety, kdy jsem poprvé začala chodit do práce. Prakticky ihned po probuzení mám totiž hrozný hlad, takže první, na co pomyslím, je právě snídaně.



A co si chystám nejčastěji? 

Základem mé snídaně je klasický bílý neochucený jogurt, který doplňuju oblíbenými cereáliemi nebo sypaným musli. Nesmí chybět ani nějaké ovoce, popřípadě směs oříšků (mandle, lískové oříšky). V poslední době trochu experimentuju ve zdravé výživě a pojídám každé ráno hrst sušených plodů kustovnice čínské, která je tzv. rostlinou dlouhověkosti. Obsahuje totiž spoustu vitaminů, aminokyselin, betakarotenu a další řadu stopových prvků. Léčí kašel, podporuje zdraví jater a ledvin, pomáhá také při cukrovce nebo bolestech kloubů. Celkově posiluje obranyschopnost organismu, takže pokud máte sníženou imunitu, rozhodně ji zkuste.

Další moje oblíbené sladké kombinace
  • 1 menší banán, menší bílý jogurt + hrst dobré vlákniny
  • 2-3 švestky, menší bílý jogurt, hrst sypaného musli s oříšky

K tomu si uvařím neslazený čaj, obvykle bylinkový nebo momentálně na nachlazení (škaredé počasí a momentální nestandardně chladná rána dokážou s organismem pořádně zamávat). Jsem docela v jednom kole, takže snídani prostě musím mít, raději obětuju ráno několik desítek minut, než abych to naháněla potom v práci v poklusu u počítače.

Ne každý však má rád sladkou snídani, i já nepohrdnu občas tzv. obloženým talířem nebo hotelovým švédským stolem. V tomto případě zvolím nějakou kvalitní šunku, tvrdý sýr, tmavý chléb, máslo a spoustu zeleniny. K tomu opět neslazený čaj, když potřebuju ráno nakopnout, nachystám si slabší černý čaj.

Naučila jsem se poctivě si chystat také svačiny, abych nebyla dopoledne hlady a vydržela až do oběda. Takhle vždy jdu vybavena plnou taškou jídla, kdyby byl náhodou hlad. Zkuste to taky, těch několik minut přípravy za to rozhodně stojí.

A co snídáte rádi vy? 

2 komentáře:

  1. Taky si už bez snídaně neumím představit den, nechápu, že dřív jsem ráno vůbec nejedla. :-) A co nejčastěji snídám? Jogurt a něco k tomu - cereálie, vločky, hřeším i s koláčkem, croissantem a tak. Nalákala jsi mě na goji, už jsem si je dlouho nekupovala, tak to budu muset napravit. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou snídaní to máme stejně. A na goji jsem si už dost navykla, nejspíš je budu kupovat často, ve skříni mám dvě balení :-)

      Vymazat