pátek 20. června 2014

Foodmánie - květen a červen 2014

V tomto článku si asi moc nepočtete, protože jde o čistě jídelní záležitost, kterou občasně zařadím. Rubriku jsem nazvala Foodmánie. Snažila jsem se vyfotit to, co jsem jedla v průběhu května a června. Někdy jde o rychlovky z nouze, jindy o jídla, která mi trvala delší dobu a úměrně době vaření také tak chutnala. Není toho hodně, protože jsem některá jídla jedla i víckrát a někdy jsem je ani nestačila foťákem zachytit.



Nějaké ty rybičky - rybí prsty byla prostě nouzovka. K tomu vařený brambor a hotovo. Jindy jsem zase udělala českou klasiku pro rybí milovníky - pstruha na másle. Přítel měl sekanou, protože ryby nejí.



Oblíbené jídlo, které dělám hodně často. Vepřové po Znojemsku s rýží.


A teď už lahůdka, kterou jsem si dala doma. Vařila sestra a moc se jí to podařilo - vepřová panenka v bylinkovo-česnekové marinádě a opečené bramborové tolárky.


Další výtvor sestry - vídeňská roštěná s rýží. Lahůdka podle knihy Romana Vaňka. 


Lahůdka z červnových oslav taťkových narozenin. Krkovička v marinádě z bylinek a piva s opečenou cibulkou a opečenými brambory. K tomu salátek Coleslaw a dva druhy dresingů. To byla taková mňamka, hned bych si dala zase.


Karbanátky s čubricou, šťouchané brambory s máslem a koprem a hořčice. Výborná kombinace, super jídlo - opět vařila ségra.


Druhý pokus o čokoládové suflé podle Pohlreicha. Do prvního se zapomnělo na mouku, ale i tak to bylo super. Při druhém pokusu se ubralo na cukru, protože i tak jde o hodně sladkou, ale extra čokoládovou záležitost. S vanilkovou zmrzlinou nemá chybu, hned bych si dala zase.



Koukám, že těch smažených jídel je tady nějak moc... ale pouze shoda náhody. Květákové placičky - dělala jsem už potřetí a jsou skvělé. Chutná variace na smažený květák, který nemusíte obalovat a navíc je rovnoměrně dochucený. 


Jedna ze stálic v našem jídelníčku - telecí na paprice podle Z. Pohlreicha ve variaci s kuřecím masem. Je to dobrota, kterou můžu pořád.


Rajská polévka s vaječnými nočky. Moc dobrá polévka, kterou můžu často.


Rychlé šunkafleky, tentokrát ozvláštněné přidaným hráškem. Dlouho jsem je nedělala, ale přišly mi vhod. Akorát doma naši měli stejný nápad a tak jsem je měla 4 dny po sobě... Takže je budu dělat asi až za hodně dlouhou dobu.


Brokolicová polévka - rychlovka a navíc tak dobrá. Opečené krutonky jsou nutností.



A co jste dobrého v poslední době jedli vy?







Žádné komentáře:

Okomentovat