neděle 29. června 2014

TAG Miluji cestování

Doba dovolených je tady a neznám skoro nikoho, kdo by nemiloval cestování. Poznat novou kulturu, nová místa, nasávat tamní atmosféru..Rozhodla jsem se proto udělat tento cestovní tag, kde můžu povyprávět něco víc o cestách, které jsem podnikla. Trošku jsem přidala otázek, protože se mi zdál hodně všeobecný a takový dost zahraničně orientovaný.


1. Má vysněná destinace, kde jsem ještě nebyla?


Zdroj foto

Tak toho je teda spousta. Ráda bych se podívala do New Yorku, nejen kvůli výhodným nákupům. Prostě poznat to město, které nikdy nespí. Hrozně mě fascinuje socha v Rio de Janeiro, vidět ji na vlastní oči by byl pro mě opravdu velký zážitek. Navíc třeba v době konání karnevalu a moci si zatančit v těch velkolepých kostýmech. Chci vidět také panenské pláže někde v Tichomoří, jet třeba na Hawai.. Je toho spousta.



2. Kde všude jsem už byla v zahraničí?

Oproti některým zcestovalým lidem toho není příliš, ale několikrát jsem byla v Německu, Rakousku, Polsku, Slovensku a Chorvatsku. Peněžní prostředky jsou dost limitující.

3. Posledně navštívené místo v ČR?

Vždy ve mě zůstávají zážitky z posledně navštívených míst. Moc se mi líbilo v Kutné Hoře, chrám Sv. Barbory je prostě velkolepý a nádherný, pokud jste ještě nenavštívili, určitě doporučuji. Kostnice nedaleko města je zajímavá, pro někoho možná hrůzostrašná.

4. Kam se chystám jet toto léto?

Letos to bude po osmi letech Chorvatsko, které mám moc ráda. Byla to první země s mořem, kterou jsme navštívili a tak jsem si ho opravdu zamilovala. Jedeme autobusem do penzionu na Makarské riviéře, poprvé bez rodičů, jen s přítelem.

5. Nejoblíbenější forma dopravy?

Co se pohodlí týče, určitě auto. Dále ráda cestuji vlakem, kdybych mohla, tak jedu raději vlakem než autobusem. Ještě nikdy jsem neletěla, takže tento druh dopravy nemůžu posoudit.

6. Zajímavá, smutná nebo veselá historka z cesty nebo z letiště?

Nejlepší historky jsem zažila z cesty do Německa s rodinou, kdy nám cestou zpátky odešlo auto a museli jsme německým policistům vysvětlovat, co se stalo. Nakonec jsme přespali v autě a když jsme se vrátili do hotelu v ČR, kde jsme měli zaplacenou noc, naštěstí nám po vysvětlení situace vrátili peníze.

7. Nejlepší jídlo, které jsem zkusila za hranicemi?

Minulý rok v Norimberku jsem jedla vynikající pizzu s rukolou a balsamicem, za kterou by se myslím nemusel stydět ani pravý Ital. Fakt byla výborná a hned bych si dala znovu.

8. Místo kde jsem byla nejčastěji?

Nejčastěji jsem byla v Německu a Chorvatsku.

9. Jakou část při cestování zbožňuješ nejvíce?

Někdy se těším na samotnou cestu (hlavně když jedeme autem), ale samozřejmě na samotný pobyt. Nerada se pak vracím domů, zvlášť když se mi tam tolik líbí.

10. Máš nějakou historku, jak ses ztratila?

Ztratily jsme se se sestrou ve Vídni, kde jsme byli celá rodina. Prostě jsme se zničehonic zastavily a rodiče a babička nikde. Tak jsme začaly hledat - každá na jednu stranu, navíc na rušné Mariahilferstrasse. Pamatuji si na okamžik, kdy jsem se dala jedním směrem, otočila se a sestra nikde. Tehdy jsem teda zažila takovou menší paniku. Bez peněz, v cizím městě. Nakonec o pár metrů dál jsem ji našla. Vydaly jsme se dál a před jednou dvoupatrovou kavárnou jsme uviděly taťku. Samozřejmě jsme nadávaly, jak mohli jít bez nás na kafe. Ale nakonec jsem byla ráda, že jsme se našli.



A co vy a vaše cesty, kam se chystáte letos o prázdninách?

1 komentář:

  1. Můj cestovní sen je Mexiko - nádherné pláže, tamější jídlo, delfíni a památky. Snad se mi to někdy splní. Jinak jsem taky toho moc neprocestovala. Jednou bych chtěla ještě podniknout nějaký evropský roadtrip :)

    OdpovědětVymazat