pátek 6. června 2014

Muž, který chtěl být šťastný

Ahoj všem,

dnes bych vám chtěla napsat pár řádků o psychologické motivační knížce, která mě moc zaujala a kterou bych ráda doporučila všem, kteří potřebují dodat trošku optimismu a chuti do života.

Muž, který chtěl být šťastný

Autor: Laurent Gounelle
Rok vydání: 2008

Oficiální popis:

Jste na výletě na ostrově Bali a pár dní před odjezdem navštívíte jednoho starého léčitele. Ne že byste k tomu měli nějaký zvláštní důvod, nejste nemocní, jen se doslechnete o jeho velkém věhlasu a napadne vás, že byste se s ním mohli setkat.Starý léčitel vás prohlédne. Jeho diagnóza zní jasně. Těšíte se dobrému zdraví, avšak váš život není... šťastný. Ten moudrý stařec jako by vás znal lépe než vy sami. Neobvyklým náhledem na váš dosavadní život vás vtáhne do vůbec nejpoutavějšího dobrodružství, jaké si člověk může představit – dobrodružství objevování sebe sama. Zážitky, které vám zprostředkuje, radikálně změní váš život a stanou se klíčem k životu, o kterém jste vždy snili.



Sestra četla román Bůh chodí po světě vždycky inkognito, kterou napsal Laurent Gounelle a líbila se jí. Našla jsem si jeho další knihy a rozhodla se jednu z nich zakoupit. Nejblíž mi byla svým obsahem a posláním právě Muž, který chtěl být šťastný. A tak jsem prostě zamířila do knihkupectví a knížku koupila (knížku jsem si sama nekoupila opravdu hodně dlouho, ani si nepamatuji kdy to bylo). Začala jsem ji číst, ale v té době mě moc nechytla, asi jsem neměla na čtení náladu, protože jsem se cítila vyčerpaně. Byl to každodenní kolotoč - práce, nákupy, vaření. Vlastně jsem neměla chuť vzít knížku a takovým způsobem relaxovat.

Až v těchto dnech jsem si na ni vzpomněla a přečetla zbývajících asi 100 stran. A čtení mě moc bavilo, nemohla jsem se od příběhu odtrhnout. Přemýšlela jsem nad moudry, která jsem se v ní dozvěděla a s většinou z nich jsem se ztotožnila. Zde je namátkou několik z nich:

"Ať chce člověk dosáhnout jakéhokoli stupně hmotného zajištění, jakmile jej dosáhne, chce víc."

Určitě si vzpomenete na pocit, kdy dostanete něco, co jste si přáli. Za chvilku vás však ta věc omrzí a porozhlédnete se po jiném cíli, kterého chcete dosáhnout. Nikdy nebudete mít dost.

"Když jednáte v rozporu se svými hodnotami, zabraňuje vám to se jako člověk vyvíjet a dokonce z toho můžete i onemocnět."

Dělali jste něco, co vám nebylo po chuti a cítili jste, že to není to pravé ořechové? Že to není v souladu s tím, kdo jste. S tím pocitem jste bojovali, ale začaly se objevovat nejen psychické, ale i fyzické obtíže. Přesně tato věta na to platí...

 "Jak se člověk v průběhu života vyvíjí, postupně se oprošťuje od názorů a představ, které jej omezují, a tím má na výběr. Mít na výběr znamená být svobodný."

Možná vám někdo vštěpoval, že nemůžete něčeho dosáhnout, být tím, kým chcete. Zapomeňte na to. Buďte tím, kým chcete být. Máte na výběr.

"Vy rozhodujete. Jste pánem svého osudu."

Nejkratší, ale nejvýstižnější spojení. Ať už obviňujete osud nebo působení cizí síly, vždy jste to vy, kdo má konečné slovo. Vy jste tím, kdo řídí svůj život. Můžete si vybrat - buď vezmete osud pevně do svých rukou, nebo se mu odevzdáte.

Přečtením příběhu o učiteli, který dostane lekce balijského léčitele o tom, jak být šťastný, jsem dostala sílu. Sílu k tomu, abych našla vysněnou práci, radovala se z maličkostí, objevovala nepoznané. Pokud také hledáte vzpruhu a nestačilo vám Tajemství, které je napsáno v heslech a afirmacích, je tento krátký, ale krásný příběh určen právě vám.

Četli jste tuto knížku? Co vám v dnešní době dodává optimismus a chuť do života? 


Žádné komentáře:

Okomentovat