sobota 21. června 2014

Retro TAG aneb jak vzpomínám na své dětství

Tento tag už běžel před dávnou dobou na YouTube a tak jsem si říkala, že nebylo špatné ho udělat také. Tagovky mám moc ráda a tato je pro mě jako stvořená. Takže tentokrát na téma jak vzpomínám na své dětství..


1. Oblíbený večerníček nebo pohádka

V dětství jsem nejraději koukala na Krkonošské pohádky, Jáju a Páju a strýčka Fida, který dává dobrou noc. Z animovaných pohádek jsem měla ráda Sněhurku od Disneyho, na VHS Mrazíka a v televizi Princeznu se zlatou hvězdou na čele a černobílou Popelku.

2. Oblíbená hudba



Poslouchala jsem Dádu Patrasovou, pamatuji si, že jsme se sestrou dostaly dvě audio kazety. Později u nás vedli Kelly Family nebo skupina Lunetic. V období telenovel jsem poslouchala zpěvačku Thalíi, mamka nám totiž koupila kazetu Arrasando. Do té doby ji poslouchám.



3. Oblíbená sladkost



Sladkosti jsem jako malá milovala, tady toho bude asi víc. Zbožňovala jsem žvýkačky Pedro s nálepkami, žvýkačky s nálepkami basketbalistů, vodové nanuky Pohádka, Ledňáčka a Eskymo. Z lízátek takové ve tvaru jahody nebo dudlíku, špalky, Crazy Dips v různých příchutích - hlavně meloun a hroznové víno. Velmi oblíbené byly karate kyselé pásky, které jsme si kupovali na kusy, žvýkačky ve tvaru melounu, létající talíře ve s práškem uvnitř nebo jedlé papíry. Hrozně jsem měla ráda karamelová lízátka, sojóvý suk (ten dnešní mi přijde hrozně přeslazený), oplatky Tatranská tortička nebo oříškové Bravo (pamatuju, že byl v červeném obalu). Měla jsem moc ráda Milenu, měla úplně jiný tvar jak ta dnešní a chuť také. Později se vyráběly oplatky s náplněmi právě Mileny a Kofily, ty jsem milovala. Bohužel je pak zrušili... Hrozně mi chutnala také Deli s příchutí meruňky a jogurtu. Ta byla skvělá.

4. Oblíbená dětská hra

Na kuchařku, skákání přes gumu (když chyběli lidi, tak jsme přichytily gumu na lavičku), čokoláda, takové ty hry na sochy, panák.

5. Oblíbené jídlo v dětství

Mezi mé nejoblíbenější jídlo patřila rozhodně krupicová kaše, tu jsem mohla jíst často. Potom smažený sýr, který jsem si objednávala pokaždé, když jsme byli někde v restaurace. Teď ho nemůžu vidět a mám ho tak jednou za rok. Později jsem si hodně oblíbila plněnou kuřecí kapsu s hranolkami.

6. Oblíbená dětská knížka



Jako malá jsem četla opravdu hodně, byly to desítky knih, četla jsem moc ráda a do knihovny jsem chodila pravidelně. Mimo komixy jsem měla ráda různé dětské knížky a pohádky. Bohužel si však nepamatuji názvy, ale měla jsem ráda např. Děti z Bullerbynu. Kupodivu se mi líbila i kniha Lovci mamutů od Eduarda Štorcha, kterou jsme četli ve škole.

7. Oblíbené oblečení/ obchod s oblečením

Se sestrou jsme chodily stejně oblékané, i když nejsme dvojčata. Tehdy byly velkým hitem černé zvonové kalhoty, které měl úplně každý. Pamatuji si, že jsme je nakonec měly také. Mamka nám nějaké věci nechala šít nebo se nakupovalo u Vietnamců, protože u nás ve městě moc obchodů nebylo, tehdy prakticky ani žádné značkové obchody podobné těm dnešním nebývaly. Boty jsme kupovali u Bati a vždy vydržely hrozně dlouho. Kvalitou se nedají srovnat s tím, co je dneska.

8. Oblíbený seriál



Jednoznačně Pipi dlouhá punčocha, když jsem byla malá. Později v pubertě to byly telenovely - Esmeralda, Labyrinty vášně, Rosalinda. Dívala jsem se na skoro na všechny, bavilo mě přijít ze školy a nenechat si ujít ani jeden díl. Dále jsem měla ráda Školu zlomených srdcí, Báječná léta nebo Krok za krokem.

9. Idol

Líbil se mi Paddy z Kelly Family, co se týče mužského idolu. Ale co se týče ženského idolu, prakticky od mala mám ráda zpěvačku Thalíi, letos je to už asi 13 let, co ji sleduji a ráda poslouchám. Skoro 11 let jsem o ní vytvářela webové stránky a překládala články ze španělštiny pro české fanoušky. Navíc asi rok jsem vytvářela tištěný časopis pro fanoušky a stejnou dobu elektronický.


10. Oblíbená hláška

Na žádné konkrétní hlášky si nějak nemůžu vzpomenout. Ale bylo jich dost.

Žádné komentáře:

Okomentovat