neděle 27. července 2014

Brownies "Dalmatin"

Popadla mě chuť na čokoládu, na něco pro úplné čokoholiky a nebyla bych to já, kdybych své choutky neukojila. Pustila jsem se do čokoládového dezertu brownies, který jsem nepekla už hodně dlouho. A protože jse chtěla zkusit nějakou novinku, padla volba na mramorovanou verzi s bílou a tmavou čokoládou. Jak celé mé snažení dopadlo?

Řeknu to upřímně, nikterak slavně. Trošku jsem podcenila smíchání cukru s vejci a hodila je do čokoládových směsí. Bohužel nebylo máslo s čokoládou nejspíš dostatečně propojené, takže mi vznikla podivná hmota vážně zvláštní konzistence. Bílá část byla ještě horší, protože to byly prakticky cucky v rozpuštěné másle.

Ale neházela jsem flintu do žita, směs jsem se pokusila rozpustit nad párou, pořádně promíchala, přidala mouku a vejce a snažila se co nejlépe vyšlehat. Nakonec to taková hrůza nebyla a kupodivu bílá směs vyšla lépe jak ta tmavá. S tou tmavou jsem již nějak nehnula, prostě byla tuhá. Podle receptu se prostě jet nedalo. Tak jsem vzala do ruky lžíci a tužší těsto poházela rovnoměrně po plechu a na to nalila tu lepší směs z bílé čokolády. Hodila jsem vše do trouby na 180 °C asi na 20 min, jakmile se kraje začaly mírně hnědnout.

Nakonec je to ale stejně dobrota. Na to, jaká byla příprava hrozná a prakticky se nepovedla, to jedlé je. Pojmenovala jsem ji příznačně Dalmatin.





Ingredience (na hodně maličký plech)


  • 100 g tmavé kvalitní čokolády (použila jsem Lindt 85%)
  • 100 g bílé čokolády
  • 125 g másla (půl kostky)
  • 2 vejce
  • 150 g třtinového cukru
  • 75 g hladké mouky



Obě čokolády rozpustíme s máslem a vždy si odvážíme poloviční množství na každou várku. Přidáme tedy ke každé směsi jedno vejce, poloviční množství mouky a cukru (nejlépe cukr s vejci rozmícháme do pěny a poté odlijeme do směsi), nakonec přidáme mouku a promícháme. Vymažeme si maličký plech kouskem másla a vysypeme hrubou moukou. Po lžičkách střídavě dáváme tmavou a světlou směs a potom vytváříme v těstě špejlí mramorové přechody (kvůli důvodům výše jsem kladla kopečky tmavého těsta a "zalila" světlou směsí). Pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C asi 20-25 minut. Správné brownies by mělo být uvnitř ještě "vlhké". Necháme zcela vychladnout a podáváme např. s oblíbenou ovocnou nebo vanilkovou zmrzlinou.

Dobrou chuť :-)


Co vám se v poslední době nepodařilo, ale nakonec jste to zachránili? Ráda si přečtu vaše příhody


Žádné komentáře:

Okomentovat