sobota 26. července 2014

Nové knižní přírůstky do sbírky

Knížky si moc často nekupuji, prakticky je většinou dostávám. Mou sbírku zahrnují hlavně kuchařky, dvě knížky ve španělštině od mé oblíbené zpěvačky Thalíe a několik esoterických (tarot, věštění z ruky). Teď jsem však svou knihovničku obohatila o tři nové kousky, protože byly na eshopu Knihcentra větší výprodeje a navíc tyto knihy se mi podle obsahu moc zalíbily. Které jsem nakonec dala do košíku?


Všechno to jsou romány. Ráda čtu nenáročnou literaturu (ne však nějakou brakovou) a oblíbila jsem si spisovatelku Cecelii Ahernovou. Mám od ní rozečtenou knihu Sto jmen a hodně mě zaujala také Až se Tě Život zeptá. Ve slevě stála doslova hubičku, takže výběr byl jasný.

Obsah knihy podle CBDB.cz:

Život je dar Lucy Silchesterová přijde jednoho dne domů z práce a na koberci najde zlatou obálku s pozvánkou na schůzku se Životem. S vlastním životem. Termín si má stanovit sama. Připadá jí to neuvěřitelné, ale potom si vybaví, že o něčem podobném už četla v jakémsi časopisu. Stále se však nemůže odhodlat k rozhodujícímu kroku a určit čas a místo setkání. Nevede totiž nijak příkladný život – práce ji neláká a vyhýbá se rodině i přátelům. Po setkání s mužem, který se jí představí jako její Život, se ale všechno mění. Lucy poznává, že život je dar, jemuž by člověk měl věnovat pozornost, jakou si zaslouží.


Další oblíbenou autorkou se stala po přečtení Svět je mi dlužný slovenská spisovatelka Eva Urbaníková. Sáhla jsem po knize Suši v duši, která je o Japonsku a určitě bude zajímavá. Navíc jde o skutečný příběh a to já mám moc ráda.

Obsah knihy podle CBDB.cz

Příběh Slovenky, která se nejdřív zamilovala do Japonska a potom do Japonce Denisa měla ráda tanec, a tak když jí agentura nabídla, aby jela tancovat do Japonska, přijala. Netušila, že se jedná o takzvaný hostesingový bar, kam Japonci přicházejí hledat zábavu a příjemnou společnost, a že tančit bude leda tak u tyče. Japonsko si záhy oblíbila, naučila se japonsky a nakonec se seznámila s Japoncem, do kterého se zamilovala. A protože city byly vzájemné, po nějaké době se vzali. Denisa toužila stát se „opravdovou“ Japonkou a ve všem se přizpůsobit zemi, kde se rozhodla žít. Ukázalo se však, že to vůbec nebude jednoduché.


Poslední vybraná kniha na cesty je Šťastná kniha, podle popisku se mi zdála inspirativní a hodně optimistická. Ráda se do ní začtu. Autorkou je Marie Šťastná, která má i svůj blog www.stastnyblog.cz. Knížka je opravdu hodně úspěšná a oblíbená, snad ji také zařadím mezi své oblíbence.

Obsah knihy podle CBDB.cz:

Taky vás někdy napadlo, že byste chtěli změnit svůj život? Odjet meditovat do Indie? Chovat bio ovce na Šumavě? Zachraňovat děti v Africe? Pracovat v baru na středomořské pláži? Taky mě to napadlo, ale, upřímně řečeno... nechtělo se mi. Místo toho jsem vyzkoušela různé způsoby, jak být šťastnější, a přitom si nechat svůj život takový, jaký je: s manželem a dvěma dětmi, s bytem na hypotéku a normální pracovní dobou. A zjistila jsem, že štěstí si nechci schovávat na Vánoce, na dovolenou nebo na někdy jindy.




Kupujete si knihy, nebo si je raději půjčujete v knihovně? Jaká  knížka vás oslovila za poslední dobu nejvíc? 


Žádné komentáře:

Okomentovat